Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen - Reserveren

Zijn er verschillen tussen het reserveren via internet en telefonisch reserveren?

In principe niet, want de prijs is hetzelfde. Heeft u nog vragen of wenst u een persoonlijk advies? Neem dan telefonisch contact op. U kunt ook het contactformulier op onze website invullen. Wij bellen of mailen u dan terug.

Hoe kom ik aan een actiecode?

Bij Vacansoleil acties en speciale aanbiedingen maken we gebruik van actiecodes. Met deze codes kunt u gebruik maken van op maat gemaakt voordeel, zoals bijvoorbeeld regelmatig in de e-mail nieuwsbrief voorbij komt.

Bent u nog niet ingeschreven voor de nieuwsbrief, klik dan hier om u in te schrijven. Via deze e-mail nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van acties, aanbiedingen en de laatste nieuwtjes.

Hoe kan ik een reservering maken bij Vacansoleil op internet?

Via de home pagina op www.vacansoleil.nl, kunt u direct naar het reserveringssysteem van Vacansoleil door gebruik te maken van het Zoek en Boek menu.
In het Zoek en Boek menu zoekt u uw favoriete bestemming met de gewenste verblijfsperiode. U boekt vervolgens de beschikbare accommodatie door te klikken op boek nu. Dit is de button achter de getoonde prijs. U gaat nu de accommodatie reserveren en doorloopt daarbij de volgende stappen:

Stap 1: uw verblijf
Tijdens deze stap heeft u de volgende mogelijkheden:
klikken naar de informatie pagina van de camping voor meer informatie en foto's
klikken naar de informatie pagina van de gekozen accommodatie en voor meer informatie
aanpassen reisgezelschap
bijboeken extra's zoals babypakket, preferenties, huur linnen, eindschoonmaak
overzicht van de bijzonderheden van de camping en de accommodatie
nog een camping bijboeken: dezelfde accommodatie nog een keer, of een andere bestemming.

Stap 2: onderweg
Hier kunt u een overnachting boeken voor een camping / hotel onderweg.

Stap 3:  verzekeringen
Vacansoleil biedt u hier de mogelijkheid om een reisverzekering, annuleringsverzekering en schade aan logies en verblijvenverzekering te boeken.

Stap 4: uw gegevens
Tijdens deze stap vult uw uw persoonlijke gegevens in, kunt u een eventuele kortingscode invoeren en vragen we hoe u attent bent gemaakt op Vacansoleil.

Stap 5: bevestigen
U controleert hier uw reservering. U kunt eventueel nog wijzigen door terug te gaan in het menu. Tijdens deze stap vinkt u ook aan dat u de ANVR reisvoorwaarden en de Vacansoleil algemene voorwaarden heeft doorgenomen en dat u daarmee akkoord gaat.

Stap 6: betalen    
De betalingsinformatie wordt getoond, met de daarbij behorende betalingsmogelijkheden waar u uit kunt kiezen. U klikt vervolgens door via de button “boeken” zodat de reservering wordt afgerond.

Stap 7: Bedankt
Op de bedankpagina krijgt u het reserveringsnummer van uw boeking te zien.
Vacansoleil bedankt u voor het maken van de reservering en stuurt u tevens een bevestiging per e-mail toe.

Gedurende de hele reservering van uw vakantie blijft het reserveringsoverzicht rechts op uw scherm te zien.
Hierin staan de gekozen accommodaties en de prijzen. Ook worden de eventuele onvermijdbare kosten ter plaatse getoond in een lichtgele kleur.

Hoe kan ik zien of mijn reservering via internet gelukt is?

Nadat u op 'boeken' heeft geklikt krijgt u een scherm te zien waarop u wordt bedankt voor uw reservering. Tevens wordt er een reserveringsnummer vermeld, een bevestiging dat de boeking definitief is. U ontvangt direct na het maken van uw boeking een reserveringsbevestiging per e-mail.

Net als bij een telefonische boeking ontvangt u na het maken van uw reservering op internet een reserveringsbevestiging per e-mail. Indien u dit per post wenst is dat uiteraard ook mogelijk.

Is het mogelijk om een optie te plaatsen?

Nee, wij bieden geen optie aan en een boeking is dus direct een definitieve boeking. Wel heeft u het recht volgens artikel 1.3 van de ANVR-Reisvoorwaarden om uw boeking zonder opgave van redenen binnen 24 uur kosteloos te herroepen tot 8 weken voor vertrek.

Hoe wordt de prijs berekend?

Wat uw vakantie kost is eenvoudig uit te rekenen. Bijvoorbeeld: u gaat met uw gezin 2 weken naar camping "Due Laghi" in Levico Terme / Italië. U huurt een volledig ingerichte Navajo en uw verblijf is van 3 juni tot 17 juni (2weken).

De berekening is dan als volgt:  
14 nachten à € 34,- per nacht € 476,00
-/- korting (14=7) 7 x € 34,-   € 154,00 -/-
+ reserveringskosten €   20,00
+ bijdrage Calamiteitenfonds €     2,50
Deze vakantie kost u € 260,50

 

Hanteert Vacansoleil een minimum aantal nachten?

De meeste campings hanteren het systeem van een minimum aantal overnachtingen per accommodatie. Dat betekent dat u een aantal nachten achter elkaar in dezelfde accommodatie op de camping dient te boeken. Meestal zijn dit minimaal twee nachten in het laagseizoen en vier in het hoogseizoen. Dit aantal kan variëren, ook per accommodatie. Voor 7 campings uit ons aanbod geldt dat u ook een enkele nacht kunt boeken, wat deze campings bij uitstek geschikt maakt als stop onderweg naar een verdere bestemming. De campings zijn: Iris Parc Le Chêne GrisLa Croix d'Arles, Les Portes du BeaujolaisFeddet, Gulperberg en Les 3 Lacs du Soleil. Bij Terrassencamping Ossiacher See is het alleen mogelijk in het laagseizoen om één nacht te boeken. 

Op welke termijn kan ik de reispapieren verwachten?

Indien de betaling op tijd bij ons binnen is, kunt u op de klantensite Mijn Vacansoleil uw reispapieren zelf printen. Dit is mogelijk vanaf 6 weken voor vertrek.

Is het mogelijk om een kinderbedje, kinderbadje en een kinderstoel te reserveren?

U kunt bij boeking een babypakket bijboeken, bestaande uit een kinderbedje, babybadje en kinderstoel, indien bij de camping van uw keuze een "speentje"-pictogram staat. De kosten hiervoor bedragen € 5,50 per nacht. In het bedje is geen deken of linnengoed aanwezig. Dit dient u zelf mee te nemen. Het aanwezige matrasje is dun; veel gasten nemen een extra matras van thuis mee.

Is het toegestaan om huisdieren mee te nemen? Zo ja, mag ik er dan ook twee meenemen?

In het 'Zoek & Boek' menu op de website kunt u bij 'Reisgezelschap' uw huisdier ingeven. Zo krijgt u een passend zoekresultaat met campings waar uw huisdier is toegestaan in de accommodatie of op de staanplaats. Op de camping info pagina onder het kopje accommodatie kunt u bij de bijzonderheden lezen of een huisdier op de camping van uw keuze is toegestaan, en of deze ook is toegestaan in de accommodaties. De kosten per nacht, evt. uitzonderingen en of campings een bedrag vragen voor extra eindschoonmaak vindt u ook terug bij de bijzonderheden. Bij een internetboeking kunt u deze informatie terugvinden onder het kopje 'Belangrijke informatie'. Deze informatie ziet u wanneer u een accommodatie en een verblijfsperiode heeft geselecteerd. Op de camping informatie pagina op de website ziet u deze bijzonderheden ook bij het kopje “accommodatie” en vervolgens klikt u op een accommodatie.

Een aantal campings laat huisdieren alleen buiten het hoogseizoen toe. In sommige stacaravans is een huisdier niet toegestaan. In een Vacansoleil bungalowtent is een huisdier nooit toegestaan. De kosten voor een huisdier dient u in de meeste gevallen ter plaatse bij aankomst op de camping te betalen. Indien de kosten vooraf aan Vacansoleil betaald moeten worden, worden deze bij uw boeking berekend. Als u een staanplaats boekt dient u de kosten voor een huisdier in de meeste gevallen vooraf aan Vacansoleil te betalen. Wanneer er geen kosten worden berekend, betaalt u deze bij aankomst op de camping. En ook dan staan deze kosten in het reserveringsoverzicht en op de factuur onder het kopje 'ter plaatse te betalen'. Mocht u meer dan één huisdier mee willen nemen, neem dan telefonisch contact op met één van onze medewerkers.

Meer informatie over huisdieren vindt u hier.

Zijn er ook campings geschikt voor mindervaliden?

Campings met voor rolstoelers aangepaste voorzieningen krijgen een speciaal rolstoel pictogram. Wij kijken daarbij niet alleen naar de inrichting van de toilet- en douchecabines, maar ook naar zaken als vrije ruimtes, hoe de deuren opengaan en of er traptreden zijn. En natuurlijk bekijken we de toegang tot het (zwembad) terras en het restaurant. Alle Vacansoleil tenten zijn goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers, hoewel de vloer van het type Ottawa circa 15 centimeter boven de grond ligt.
Op camping Iris Parc Le Château de Galaure, camping Iris Parc Le Grand Dague en camping Iris Parc Birkelt bieden wij stacaravans aan die speciaal zijn aangepast voor mindervaliden, dit is het type Bali2. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers.

Worden alleen reizende jongeren op de campings geaccepteerd?

De meeste campings in ons aanbod zijn familiecampings, en daarom worden alleen reizende jongeren vaak niet geaccepteerd. Om problemen bij aankomst op de camping te vermijden vragen wij u om vóór het maken van de definitieve boeking contact met onze reserveringsafdeling op te nemen.

Kan ik ook een reservering maken voor een groep?

Via internet kunt u boekingen maken tot 5 accommodaties voor dezelfde periode en dezelfde camping. Indien uw groep groter is en meer dan 5 accommodaties nodig heeft, dan kunt u telefonisch een aanvraag daarvoor doen bij een van onze medewerkers.

Kan ik ook vliegen naar mijn bestemming en ter plaatse een auto huren (Fly-Drive)?

U kunt bij Vacansoleil ook uw huurauto goed en voordelig apart bijboeken. Op de website kunt u een huurauto reserveren met behulp van uw creditcard. Onze medewerkers kunnen u ook informeren over eventuele taxi service vanuit de camping, van en naar de luchthaven. De huurauto heeft het voordeel van een huur inclusief ongelimiteerd aantal kilometers.

Klik hier voor een interessant geprijsde huurauto.

Kan ik bij Vacansoleil ook een verzekering afsluiten?

Jazeker! Dat is mogelijk. Een verstandige keuze bovendien, want zo gaat u met een onbezorgd gevoel op vakantie. U kunt een annuleringsverzekering, een reisverzekering (met optie hulp en vervoer) en/of een schadelogiesverzekering van ERV verzekeringen afsluiten. Dat kan direct bij boeking of op een later tijdstip. Houdt u er rekening mee dat u de annuleringsverzekering binnen 5 werkdagen na uw boeking dient af te sluiten. Meer informatie over deze verzekeringen vindt u hier.

Ik betaal voor een preferentie, is dit dan ook een garantie?

Nee, een preferentie blijft een voorkeur en is geen garantie. Wij geven deze door aan de camping en men zal al het mogelijke doen om aan uw wens te voldoen. Evenwel, aan het niet doorgaan van een preferentie kunnen geen rechten worden ontleend. De preferentiekosten zijn administratiekosten en kunnen dan achteraf ook niet worden gerestitueerd.

Ik heb een reischeque van Vacansoleil gewonnen. En nu?

Deze reischeque kan alleen telefonisch verzilverd worden. De korting wordt namelijk op internet niet automatisch toegekend. De maanden juli en augustus zijn uitgesloten voor een verblijf op de camping. U kunt kiezen uit een aanbod van speciaal geselecteerde campings. Deze campings vindt u op de Actie selectie lijst van deze website.

Klik hier voor de Actie selectie lijst

Op 1 boeking kunnen meerdere accommodaties voor u worden vastgelegd. Indien u het bedrag van de cheque niet volledig gebruikt, blijft het restant bedrag staan. Dit bedrag kan later worden gebruikt, onder dezelfde voorwaarden. Dat betekent dat het resterende bedrag vóór de vervaldatum moet zijn gebruikt. U ontvangt een e-mail ter bevestiging van het nog resterende bedrag.

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

U kunt uw reservering wijzigen, echter hiervoor zullen overeenkomstig onze algemene voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht worden. Een wijziging kan uitsluitend telefonisch worden verwerkt. Eventuele bijkomende kosten zullen vóór de wijziging aan u doorgegeven worden.

Kan iemand anders mijn reservering overnemen?

Ja, u kunt uw reservering laten overnemen door een ander reisgezelschap. De hoofdboeker van uw reservering én de nieuwe reizigers dienen dit schriftelijk aan ons door te geven. De wijzigingskosten bedragen € 35,00. 

Tot wanneer kan ik annuleren?

U kunt een reservering nog op de dag van aankomst telefonisch annuleren. Voor het annuleren van een boeking worden conform de Vacansoleil algemene voorwaarden de dan geldende annuleringskosten in rekening gebracht. 

Ik was net bezig met een reservering via internet, maar nu blijkt deze periode niet meer beschikbaar te zijn. Wat moet ik doen?

Als u een bepaalde accommodatie en periode selecteert, houdt ons reserveringssysteem deze selectie even voor u vast. Zodoende heeft u voldoende tijd om uw boeking rustig af te maken. Indien u deze selectie verlaat zonder de reservering definitief af te ronden, wordt deze pas na een bepaalde tijd weer vrijgegeven. U kunt het verblijf dan later, indien nog steeds beschikbaar, alsnog reserveren. U kunt een geselecteerde accommodatie wissen in het reserveringsoverzicht rechts op het scherm.

Kan ik een essentie voor een bepaalde plaats aanvragen?

In overleg met de lokale camping beheerder is het mogelijk om een essentie aan te vragen. Uw speciale wens kan alleen in behandeling worden genomen op basis van medische gronden voor € 35 per accommodatie per essentie.