Ga naar inhoud
Een vraag ? Mijn favorieten









Heb je een vraag?

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Bij Vacansoleil boek je jouw vakantie voor de allerlaagste prijs. Zie je dat dezelfde vakantie binnen 24 uur na je boeking bij een andere Nederlandse reisorganisatie toch goedkoper is? Dan krijg je van ons het prijsverschil terug. Stuur in dat geval een email naar aftersales@vacansoleil.com met het aanbod van de andere aanbieder, en je reserveringsnummer van Vacansoleil. Uiteraard moet het gaan om precies dezelfde vakantie: dezelfde camping, dezelfde accommodatie, en dezelfde aankomst- en vertrekdatum.

De laagste prijsgarantie geldt niet als de prijs bij Vacansoleil lager wordt. Omdat het beschikbare aanbod voortdurend in beweging is, kunnen de prijzen soms veranderen. Denk bijvoorbeeld aan last minute aanbiedingen en tijdelijke kortingen. De laatste prijsgarantie is dus alleen van toepassing als dezelfde vakantie bij een ándere vakantieaanbieder goedkoper is, binnen 24 uur nadat je hebt geboekt.

De laagsteprijsgarantie is alleen van toepassing op de huursom voor de accommodatie, en niet op reserveringskosten, geboekte extra’s en overige toeslagen.
 
Ha, zo te zien ga je binnenkort op vakantie? Leuk! Je kan je verblijfsvoucher downloaden in je Mijn Vacansoleil account. Let op: dit kan pas enkele dagen nadat de totale reissom van je boeking is voldaan. Je ontvangt sowieso een e-mail van ons wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat. Download of print je verblijfsvoucher, je hebt deze nodig bij aankomst op de camping.
Om jou zo snel mogelijk van je verblijf te laten genieten, houden we het inchecken zo simpel mogelijk ;).

Bij de receptie dien je alleen je verblijfsvoucher te laten zien. In dit document staat alle benodigde info over je verblijf. Denk aan de contactgegevens van de camping, de aankomst- en vertrektijden en alles wat je moet weten over je accommodatie en bestemming.

Je kan je verblijfsvoucher downloaden via Mijn Vacansoleil, enkele dagen nadat je de totale reissom hebt voldaan. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat.

Lukt het niet om je verblijfsvoucher te downloaden? Neem even contact op met onze campingexperts op telefoonnummer 010-7982568. We helpen je graag verder. We zijn er van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zondag zijn we gesloten
 
Wij bieden verschillende betaalmethoden aan, de keuze is aan jou!
- Bankkaart: rechtstreeks op de beveiligde site of telefonisch met een klantadviseur
- Paypal: op de beveiligde site - houd er rekening mee dat u het volledige verblijf dient te betalen, geen aanbetaling.
- Overboeking: zie rubriek “mijn reservering betalen via overschrijving”
- Bankcheques (+18 euro): Servicekosten van 18 euro verhoogd. Let op: voor de betaling van offertes wordt de reservering pas geblokkeerd na ontvangst van de offerte. Binnen 15 dagen na aanvang van het verblijf worden geen bankcheques geaccepteerd.
- Vakantiecheques (ANCV) / Cadeaubonnen (Group Shot, Complimententickets, Cadhoc) (+ 18 euro) Extra servicekosten voor deze betaalmethode, naast het initiële bedrag : Wij accepteren vakantiecheques of cheques als cadeaus tot een maximum van 70% van het totale bedrag van uw verblijf. Als het vertrek langer dan een maand duurt, vragen wij u eerst om een aanbetaling van 30% om de reservering vast te stellen. In dit geval raden wij u aan om de borg bijvoorbeeld met een creditcard te betalen en ons de vakantiecheques te sturen om het saldo te betalen (deze moeten ons een maand voor vertrek bereiken).
- ANCV Connect : rechtstreeks op de beveiligde site of telefonisch met een klantenadviseur. In tegenstelling tot ANCV-cheques kan het volledige bedrag van het verblijf zonder extra kosten in ANCV Connect worden betaald. Houd er rekening mee dat als de ANCV connect niet het volledige bedrag van het verblijf dekt, het restant met een creditcard moet worden betaald.

Indien het een vertrek binnen minder dan een maand betreft, zullen wij u om volledige betaling vragen om de reservering te blokkeren. U kunt echter wel het volledige bedrag met bijvoorbeeld een creditcard betalen en ons dan de vakantiecheques toesturen. Wij zullen uw bankkaart automatisch opnieuw crediteren voor het bedrag dat per vakantiecheque is verzonden (minus postverwerkingskosten) voor uw reservering, binnen maximaal 2 maanden.
Stuur het benodigde bedrag naar het volgende adres:
maeva.com, Frankrijk van Noord naar Zuid - Reserveringsservice - 11 rue de Cambrai - 75019 Parijs

Voor alle verdere informatie over uw verblijf staan onze Vakantieadviseurs van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en zaterdag van 10:00 tot 18:00 tot uw beschikking.
Behoefte aan het advies van een campingexpert? Aarzel niet, pak je telefoon en bel onze klantenservice! We zijn er voor je van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zondag zijn we gesloten.
Leuk dat je een actiecode hebt! Deze kan je heel eenvoudig online inwisselen. Als je een vakantie boekt op onze website, kan je je actiecode invoeren bij het afronden van je boeking. De korting wordt meteen verrekend, zo makkelijk gaat het. Sommige actiecodes kan je alleen telefonisch bij onze klantenservice verzilveren. Mocht dat voor jouw code gelden, dan staat in dat in de actievoorwaarden vermeld.
Heel eenvoudig: je kan inloggen op de homepage van onze website. Ga naar Mijn Vacansoleil en voer je e-mailadres en het achtwoord in dat je hebt aangemaakt bij de activering van je account. Dat is alles. Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Vakantieplannen kunnen veranderen, dat snappen we. Daarom kan je je boeking vaak nog wijzigen. Je kan een wijzigingsverzoek indienen door in te loggen in je Mijn Vacansoleil account. Ga naar  'Je verblijf wijzigen of annuleren' om je verzoek door te geven.

Je reservering kan worden gewijzigd op basis van beschikbaarheid. Voor een wijziging van de verblijfsdatum, bestemming of type accommodatie betaal je €40,00 wijzigingskosten. Als jouw wijziging annuleringskosten van de camping met zich meebrengt, kunnen deze kosten aan jou doorberekend worden.
Wat zijn de aankomsttijden?
Welke documenten worden er bij aankomst gevraagd?
Geen probleem, we maken je verblijf met veel plezier zo comfortabel mogelijk. Wanneer een kinderbedje en/of andere extra’s (kinderstoel, televisie, barbecue, bedlinnen, etc.) niet standaard bij het interieur horen, kan je ze vaak gewoon bijboeken. De mogelijkheid hiertoe verschilt per camping en/of accommodatietype.

Geef zo snel mogelijk door wat je wil bijboeken. Soms kan je dit online aangeven wanneer je een boeking maakt. Heb je die optie niet? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 010-7982568. Wij zorgen dan dat je wens bij de juiste persoon van de camping terecht komt. Je kan ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 uur, op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.
Heb je je verblijfsvoucher al? Dan kan je ook zelf contact opnemen met de camping om je wensen door te geven. Je vindt de contactgegevens van de camping op je verblijfsvoucher.
Om jou zo snel mogelijk van je verblijf te laten genieten, houden we het inchecken zo simpel mogelijk ;).

Bij de receptie dien je alleen je verblijfsvoucher te laten zien. In dit document staat alle benodigde info over je verblijf. Denk aan de contactgegevens van de camping, de aankomst- en vertrektijden en alles wat je moet weten over je accommodatie en bestemming.

Je kan je verblijfsvoucher downloaden via Mijn Vacansoleil, enkele dagen nadat je de totale reissom hebt voldaan. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat.

Lukt het niet om je verblijfsvoucher te downloaden? Neem even contact  op met onze campingexperts op telefoonnummer 010-7982568. We helpen je graag verder. We zijn er voor je van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zondag zijn we gesloten. 
Ha, zo te zien ga je binnenkort op vakantie? Leuk! Je kan je verblijfsvoucher downloaden in je Mijn Vacansoleil account. Let op: dit kan pas enkele dagen nadat de totale reissom van je boeking is voldaan. Je ontvangt sowieso een e-mail van ons wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat. Download of print je verblijfsvoucher, je hebt deze nodig bij aankomst op de camping.
Van uitkijken naar je vakantie word je gelukkig. Van uitkijken op de zee of de bergen word je nog gelukkiger!

Heb je een voorkeur? Noteer je wens in de daarvoor bestemde ruimte wanneer je online je boeking maakt. Lukt het niet om je voorkeur door te geven? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 010-7982568. We zijn er van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.

Houd er rekening mee dat de camping niet alle voorkeuren kan inwilligen. Dit is afhankelijk van diverse factoren, zoals de locatie van de accommodaties. Een preferentie is daarom geen garantie, maar we doen altijd ons best.
Dat verschilt per camping. Op steeds meer campings en bij de huuraccommodaties van “maeva home” hoef je niet eerst naar de receptie om je sleutels op te halen of de toeristenbelasting te voldoen. Met de 100% online pre-check-in kun je deze formaliteiten vooraf online regelen. Ook voor het uitchecken hoef je dan niet langs de receptie.
Op je verblijfsvoucher. Hierin vind je alle gegevens over je verblijf. Zoals de contactgegevens van de camping, de aankomst- en vertrekktijden en belangrijke informatie over je accommodatie en vakantiebestemming.
Je kan je verblijfsvoucher downloaden via Mijn Vacansoleil, enkele dagen nadat je de totale reissom van je boeking hebt voldaan. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat.
Jouw kleine metgezel heeft ook recht op vakantie! Op de campingpagina op de website zie je of er huisdieren zijn toegestaan in je accommodatie.

Bij veel campings is je trouwe viervoeter van harte welkom. Sorry voor Hompie de hamster, de enige dieren die zijn toegestaan zijn honden en katten (behalve de gevaarlijkere exemplaren die altijd aangelijnd moeten zijn.)
Omdat een grondige schoonmaakbeurt om bijvoorbeeld haren te verwijderen noodzakelijk is, brengen de meeste campings een huisdierentoeslag in rekening. Vaak geldt er een maximum van één huisdier per accommodatie. In sommige gevallen is een actueel vaccinatieboekje verplicht.

Let op: Rex mag niet alleen in de stacaravan of huurtent verblijven. Je bent burgerlijk verantwoordelijk en dient je huisdier gedurende je gehele verblijf te vergezellen. Vergeet niet om bij het boeken door te geven dat je jouw huisdier meeneemt. Dan is de camping van tevoren op de hoogte.
Meestal is de aankomst tussen 17.00 en 19.00 uur, zodat de teams ter plaatse de tijd hebben om jouw accommodatie tiptop in orde te maken na het vertrek van de vorige vakantiegangers.
In geval van late aankomst of op een andere dag dan zaterdag, kun je een paar dagen van tevoren contact opnemen met de camping. Je vindt de contactgegeven op je voucher.
Dat hangt af van de accommodatie die je hebt geboekt. Je vindt deze informatie in de beschrijving van je accommodatie. Ga op de homepage naar Mijn Vacansoleil en kijk bij ´Meer informatie´. Als de huur van linnengoed optioneel is, kan je het zelf meenemen of tegen betaling bijboeken.
Op jouw verblijfsvoucher vind je de tijden waarop de receptie geopend is, evenals het telefoonnummer van de camping. Wij raden je aan om aan de camping door te geven wanneer je denkt te arriveren. Zo kunnen de medewerkers ervoor zorgen dat je toch de sleutels van je accommodatie krijgt.
Op de meeste campings dien je lokale toeristenbelasting en/of een milieubijdrage te voldoen. Dit bedrag varieert van €0,20 euro tot €2,00 euro per persoon per nacht (onder voorbehoud van wijzigingen). Meestal dien je het bedrag bij aankomst te voldoen. Op sommige campings hoeven kinderen geen toeristenbelasting te betalen.

Soms moet je bij aankomst een borgsom voor je accommodatie voldoen. Het bedrag staat op je verblijfsvoucher. Na afloop krijg je dit bedrag terug, mits je de accommodatie in goede staat achterlaat.
Kosten voor het verbruik van gas, water, elektriciteit zijn meestal inbegrepen. Als deze apart berekend worden, dan staat dit vermeld op je voucher.

Dat is alles! Geniet van je verblijf!
Op de meeste campings dien je lokale toeristenbelasting en/of een milieubijdrage te voldoen. Dit bedrag varieert van €0,20 euro tot €2,00 euro per persoon per nacht (onder voorbehoud van wijzigingen). Meestal dien je het bedrag bij aankomst te voldoen. Op sommige campings hoeven kinderen geen toeristenbelasting te betalen.

Soms moet je bij aankomst een borgsom voor je accommodatie voldoen. Het bedrag staat op je verblijfsvoucher. Na afloop krijg je dit bedrag terug, mits je de accommodatie in goede staat achterlaat.
Kosten voor het verbruik van gas, water, elektriciteit zijn meestal inbegrepen. Als deze apart berekend worden, dan staat dit vermeld op je voucher.

Dat is alles! Geniet van je verblijf!
Wanneer je een boeking maakt, vragen we je om een aanbetaling van 30% van de reissom. Deze dien je direct te voldoen. Het restantbedrag hoef je pas uiterlijk 30 dagen voor de geboekte aankomstdag te betalen. Je kan er ook voor kiezen om het bedrag in één keer of in meerdere termijnen te voldoen. Wanneer je boekt binnen 30 dagen voor vertrek vragen we je om de gehele reissom in één keer te voldoen.
De aanbetaling bedraagt 30% van de reissom. Hierbij komen onze reserveringskosten. De hoogte van je reserveringskosten zijn afhankelijk van het totale bedrag. Deze kosten variëren van minimaal €10 tot maximaal €50 euro per boeking. Er komt €18 extra bij wanneer je betaalt via een bankoverdracht of cheque.
Er zijn een paar verplichte kosten, maar daardoor kan je met een gerust gevoel van je vakantie genieten. Naast de reserveringskosten dien je op je vakantiebestemming soms een milieubijdrage of toeristenbelasting te voldoen. Soms is de huur van bedlinnen verplicht. Geen zorgen, je ziet alle kosten vooraf in het boekingsoverzicht. Zo weet je precies hoe het zit.
Leuk dat je een actiecode hebt! Deze kan je heel eenvoudig online inwisselen. Als je een vakantie boekt op onze website, kan je je actiecode invoeren bij het afronden van je boeking. De korting wordt meteen verrekend. Zo makkelijk gaat het. Sommige actiecodes kan je alleen telefonisch bij ons customer service center verzilveren. Mocht dat voor jouw code gelden, dan staat in dat in de actievoorwaarden vermeld.
Wij bieden verschillende betaalmethoden aan, de keuze is aan jou!
- Bankkaart: rechtstreeks op de beveiligde site of telefonisch met een klantadviseur
- Paypal: op de beveiligde site - houd er rekening mee dat u het volledige verblijf dient te betalen, geen aanbetaling.
- Overboeking: zie rubriek “mijn reservering betalen via overschrijving”
- Bankcheques (+18 euro): Servicekosten van 18 euro verhoogd. Let op: voor de betaling van offertes wordt de reservering pas geblokkeerd na ontvangst van de offerte. Binnen 15 dagen na aanvang van het verblijf worden geen bankcheques geaccepteerd.
- Vakantiecheques (ANCV) / Cadeaubonnen (Group Shot, Complimententickets, Cadhoc) (+ 18 euro) Extra servicekosten voor deze betaalmethode, naast het initiële bedrag : Wij accepteren vakantiecheques of cheques als cadeaus tot een maximum van 70% van het totale bedrag van uw verblijf. Als het vertrek langer dan een maand duurt, vragen wij u eerst om een aanbetaling van 30% om de reservering vast te stellen. In dit geval raden wij u aan om de borg bijvoorbeeld met een creditcard te betalen en ons de vakantiecheques te sturen om het saldo te betalen (deze moeten ons een maand voor vertrek bereiken).
- ANCV Connect : rechtstreeks op de beveiligde site of telefonisch met een klantenadviseur. In tegenstelling tot ANCV-cheques kan het volledige bedrag van het verblijf zonder extra kosten in ANCV Connect worden betaald. Houd er rekening mee dat als de ANCV connect niet het volledige bedrag van het verblijf dekt, het restant met een creditcard moet worden betaald.

Indien het een vertrek binnen minder dan een maand betreft, zullen wij u om volledige betaling vragen om de reservering te blokkeren. U kunt echter wel het volledige bedrag met bijvoorbeeld een creditcard betalen en ons dan de vakantiecheques toesturen. Wij zullen uw bankkaart automatisch opnieuw crediteren voor het bedrag dat per vakantiecheque is verzonden (minus postverwerkingskosten) voor uw reservering, binnen maximaal 2 maanden.
Stuur het benodigde bedrag naar het volgende adres:
maeva.com, Frankrijk van Noord naar Zuid - Reserveringsservice - 11 rue de Cambrai - 75019 Parijs

Voor alle verdere informatie over uw verblijf staan onze Vakantieadviseurs van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en zaterdag van 10:00 tot 18:00 tot uw beschikking.
Met Flexi kan je tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren (exclusief administratie- en verzekeringskosten). Met Flexi+ kan je zelfs tot 17.00 uur op de dag vóór de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren (exclusief administratie- en verzekeringskosten).
We betalen je binnen 48 uur terug via de gebruikte betaalmethode. Bij Flexi+: 80% van het bedrag dat je hebt betaald wordt binnen 48 uur rechtstreeks terugbetaald (exclusief administratie- en verzekeringskosten) en 20% wordt teruggestort in de vorm van een reistegoed in je account, te gebruiken voor een volgende vakantie.
Heel eenvoudig: om je reservering te annuleren (of om alleen de annuleringsvoorwaarden te bekijken) neem je de volgende stappen:

1. Log je in op je account.
2. Klik u op het menu "Mijn komende verblijven".
3. Klik op het tabblad "Mijn verblijf annuleren".

Houd er rekening mee dat je je boeking niet telefonisch kunt annuleren.
Niets, nada, noppes! Wil je toch persé iets doorgeven, deel gerust op Instagram de #flexi+ #vacansoleil als je daar zin in hebt.
Ja en ja! De Flexi-pakketten zijn beschikbaar voor alle accommodaties en het is een exclusieve service bij Vacansoleil.
Met het Flexi of Flexi+ pakket ontvang je alleen de reissom voor het verblijf terug. Dit geldt niet voor eventuele aanvullende opties en afgesloten verzekeringen.
Bij een gewone annuleringsverzekering gelden voorwaarden die door de verzekeringsmaatschappij zijn opgesteld. Meestal word je alleen terugbetaald als je moet annuleren wegens dringende redenen zoals bijvoorbeeld ziekte, een sterfgeval of werkloosheid. Bij Flexi-pakketten gelden deze redenen niet, en krijg je ook je geld terug als je liever naar een andere bestemming gaat. Houd wel rekening met de uiterste annuleringsdatum van het gekozen Flexi-pakket. Tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdag bij Flexi, en tot 1 dag voor de geboekte aankomstdag bij Flexi+
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Hoe krijg ik toegang tot mijn account bij Vacansoleil?
Om je boeking te bekijken, log je eenvoudig in op je MijnVacansoleil account. Klik hiervoor op het icoontje rechtsboven op de homepage van onze website. Met je inloggegevens en wachtwoord kan je hier jouw boeking bekijken, extra’s bijboeken, betalingen regelen, je factuur en verblijfsvoucher downloaden en nog veel meer. In een paar klikken geregeld.
Geweldig, je heb je oog laten vallen op één van onze campings? Hoewel we snappen dat je soms wat tijd nodig hebt om te beslissen, is het helaas niet mogelijk om een optie te nemen. Als je zeker wil zijn van je eerste keuze, raden we je aan om meteen te boeken. Wees gerust, het is meestal mogelijk om je vakantie later nog te wijzigen of gratis te annuleren tot een bepaalde datum voor aankomst.
Haal diep adem, tel tot tien en bel onze campingexperts. Zij kennen de bestemmingen goed en helpen je graag verder. Je kan ons bereiken op telefoonnummer 010-7982568. We staan voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur.
Vakantieplannen kunnen veranderen, dat snappen we. Daarom kan je je boeking vaak nog wijzigen. Je kan een wijzigingsverzoek indienen door in te loggen in je Mijn Vacansoleil account. Ga naar  'Je verblijf wijzigen of annuleren' om je verzoek door te geven.

Je reservering kan worden gewijzigd op basis van beschikbaarheid. Voor een wijziging van de verblijfsdatum, bestemming of type accommodatie betaal je €40,00 wijzigingskosten. Als jouw wijziging annuleringskosten van de camping met zich meebrengt, kunnen deze kosten aan jou doorberekend worden.
Hey, wat leuk dat jullie hebben gekozen voor Vacansoleil. Wij kijken alvast naar je uit! Om je boeking definitief te maken, dien je eenvoudigweg de aanbetaling te voldoen.. Minder dan een maand voor aankomst dien je het volledige bedrag in één keer te betalen. Dat is alles.
Na ontvangst van je betaling wordt de reservering van de gekozen accommodatie doorgegeven aan je camping. De camping stuurt ons zo spoedig mogelijk een bevestiging van de gereserveerde accommodatie.

Mocht het voorkomen dat jouw accommodatie in de tussentijd niet meer beschikbaar is, annuleren wij jouw boeking en kijken we graag met jou naar een passend alternatief. Uiteraard ontvang je het betaalde bedrag meteen terug als je geen nieuwe accommodatie uitkiest.
Heel eenvoudig: je kan inloggen op de homepage van onze website. Ga naar Mijn Vacansoleil en voer je e-mailadres en het achtwoord in dat je hebt aangemaakt bij de activering van je account. Dat is alles. Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken.
We hebben je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres nodig zodat we contact met je kunnen opnemen over je vakantie. Jouw gegevens worden in geen geval met derden gedeeld.
Met Flexi kan je tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren (exclusief administratie- en verzekeringskosten). Met Flexi+ kan je zelfs tot 17.00 uur op de dag vóór de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren (exclusief administratie- en verzekeringskosten).
Bedankt voor je boeking :)
Alleen op het moment wanneer je je boeking maakt, kan je kiezen voor de gratis annuleringsgarantie. Er kan niet met terugwerkende kracht van deze service gebruik worden gemaakt.
Dat is niet nodig. Een prijsopgave is geen boeking, en hoef je niet te annuleren. Je hoeft dus niets te betalen. Wil je dat we je helpen met het uitzoeken van een andere leuke vakantie? Dan doen we dat natuurlijk graag!
Met Flexi kan je tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren (exclusief administratie- en verzekeringskosten). Met Flexi+ kan je zelfs tot 17.00 uur op de dag vóór de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren (exclusief administratie- en verzekeringskosten).
We betalen je binnen 48 uur terug via de gebruikte betaalmethode. Bij Flexi+: 80% van het bedrag dat je hebt betaald wordt binnen 48 uur rechtstreeks terugbetaald (exclusief administratie- en verzekeringskosten) en 20% wordt teruggestort in de vorm van een reistegoed in je account, te gebruiken voor een volgende vakantie.
Heel eenvoudig: om je reservering te annuleren (of om alleen de annuleringsvoorwaarden te bekijken) neem je de volgende stappen:

1. Log je in op je account.
2. Klik u op het menu "Mijn komende verblijven".
3. Klik op het tabblad "Mijn verblijf annuleren".

Houd er rekening mee dat je je boeking niet telefonisch kunt annuleren.
Ja en ja! De Flexi-pakketten zijn beschikbaar voor alle accommodaties en het is een exclusieve service bij Vacansoleil.
Bij een gewone annuleringsverzekering gelden voorwaarden die door de verzekeringsmaatschappij zijn opgesteld. Meestal word je alleen terugbetaald als je moet annuleren wegens dringende redenen zoals bijvoorbeeld ziekte, een sterfgeval of werkloosheid. Bij Flexi-pakketten gelden deze redenen niet, en krijg je ook je geld terug als je liever naar een andere bestemming gaat. Houd wel rekening met de uiterste annuleringsdatum van het gekozen Flexi-pakket. Tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdag bij Flexi, en tot 1 dag voor de geboekte aankomstdag bij Flexi+
Dat is jammer, maar misschien kunnen we je helpen. Heb je een verblijfsperiode geselecteerd en kan je jouw favoriete camping niet vinden? Dan is er op de gekozen datums mogelijk onvoldoende beschikbaarheid voor het aantal personen. Mogelijk zijn er wel andere accommodaties of periodes beschikbaar. Stel je zoekcriteria opnieuw in om het opnieuw te proberen. Succes!
Ha, er zijn vast meerdere personen die voor deze accommodatie zijn gevallen! Deze melding zie je wanneer er geen beschikbaarheid meer is, maar pas zo recent (enkele minuten) dat dit nog niet is verwerkt in het getoonde beschikbaarheidsoverzicht. Onze excuses hiervoor. Maar geen paniek, we hebben nog genoeg andere leuke accommodaties voor je!
Jij bent de baas! Jij geeft in wat je zoekt, wij tonen welke campings en accommodaties aan je wensen voldoen.

We tonen alleen het aanbod wat overeenkomt met wat je hebt ingevoerd. Hoe meer zoekcriteria je invult, hoe gerichter de selectie. Maar houd er rekening mee dat je dan niet alle campings te zien krijgt. En laat je zo net die ene droomcamping over het hoofd zien… Wij raden je aan om eerst het zoekcriterium te kiezen wat voor jou het allerbelangrijkst is (bijvoorbeeld de prijs, locatie, datum). Vervolgens kan je altijd nog filteren op andere criteria. Zo sluit je geen toffe campings uit die perfect voor je zouden kunnen zijn.
Natuurlijk !
Niets is eenvoudiger om de taal te veranderen. Ga naar de onderkant van de pagina naast de wettelijke vermeldingen en ontdek de site in het Frans, Engels, Spaans en Nederlands!
Geweldig, je hebt de accommodatie van je dromen gevonden!

Nadat je je vakantie geselecteerd hebt, ga je naar stap 2 ‘Opties en verzekeringen'. Voer onderaan de pagina je promotiecode in en klik vervolgens op "OK".
Als de ingevoerde promotiecode niet van toepassing is, vergeet dan niet te controleren of de code correct is ingevoerd, wat de geldigheidsdatum is en of je wel in aanmerking komt ;)
Bij elke reservering bij Vacansoleil krijg je 10% van de huursom van accommodatie terug in de vorm van een reistegoed, tot een maximum van 300 euro. Je tegoed komt beschikbaar aan het einde van je verblijf en je kan het vanaf dat moment gebruiken voor een nieuwe boeking. Houd er rekening mee dat het verblijf van je nieuwe boeking moet plaatsvinden vóór 30 september 2025.
Om je tegoed volledig te kunnen gebruiken, moet de huursom van de nieuwe accommodatie minimaal 3 keer zo hoog zijn als de waarde van je tegoed. We geven je 2 voorbeelden:
  • Je beschikbare saldo is €50. De waarde van de nieuwe geboekte accommodatie moet minimaal €150 zijn om je saldo volledig te kunnen gebruiken, en het verblijf moet plaatsvinden vóór 30 september 2025.
  • Je beschikbare saldo is €100. De waarde van de nieuwe geboekte accommodatie moet minimaal €300 zijn om je saldo volledig te kunnen gebruiken, en het verblijf moet plaatsvinden vóór 30 september 2025.
Is de huursom van de accommodatie te laag om je volledige tegoed te kunnen inwisselen? Geen zorgen, wij berekenen automatisch het maximale bedrag dat je kunt gebruiken van je spaarsaldo voor deze accommodatie!

Makkelijk, toch? 
 
Als je een boeking maakt, spaar je automatisch een bedrag voor je volgende vakantie: de cashback-korting. We zetten dit bedrag voor je vast tot het einde van je verblijf. Na afloop van je verblijf is je tegoed direct beschikbaar voor een nieuwe boeking. Ben je klaar voor een nieuwe vakantie en wil je je tegoed verzilveren? Houd er rekening mee dat het verblijf plaatsvindt vóór 30 september 2025.

 
Log in op je account en klik op “ik gebruik mijn tegoed” voor je gaat betalen. In het prijsoverzicht zie je nu dat het tegoed in mindering wordt gebracht op het te betalen bedrag.
De 10% cashback-korting wordt berekend op basis van de huursom van de accommodatie. Eventuele geboekte extra’s, servicekosten, schoonmaakkosten, verzekeringen, toeslagen en andere kosten tellen niet mee. De maximale korting die je ontvangt is 300 euro.
Je kunt je gespaarde cashback-tegoed gebruiken bij elke nieuwe boeking waarvan de huursom minimaal 3 keer de waarde van je tegoed bedraagt. Dus: als je bijvoorbeeld €100 hebt gespaard dient de huursom minimaal €300 te zijn om je volledige cashback-tegoed te kunnen gebruiken. Is de huursom lager? Geen zorgen, wij berekenen automatisch het maximale bedrag dat je kunt gebruiken van je spaarsaldo voor deze accommodatie. Log in op je account om je saldo te controleren. Klik tijdens het boeken op de knop 'Ik gebruik mijn tegoed' voordat je betaalt. En hop, het bedrag van je tegoed wordt direct in mindering gebracht op het te betalen bedrag.

 
Als je je aanstaande verblijf annuleert, wordt het bedrag van het tegoed ook geannuleerd.
Haal diep adem en blijf rustig, wij vinden de oplossing!

Controleer eerst of je het volgende hebt gedaan:
  • Je bent ingelogd op je account.
  • Het bedrag in je spaarvarken is beschikbaar. Als het bedrag nog ‘in behandeling’ is, moet je wachten tot het einde van je verblijf om het te kunnen gebruiken.
  • De aankomstdag van het verblijf is vóór 30 september 2025.
Heb je deze punten gecheckt en lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met onze klantenservice.
 
Het tegoed in je spaarvarken kan niet met terugwerkende kracht worden gebruikt, en is alleen geldig voor een toekomstige reservering.
Als je tegoed verlopen is, betekent dit dat je al een tijdje geen reservering meer hebt gemaakt.
Maar geen paniek, als je opnieuw boekt bij Vacansoleil, ontvang je direct weer een cashback korting ter waarde van 10% van je geboekte accommodatie, geldig voor een toekomstig verblijf!
Nee, dat gaat jammer genoeg niet. Omdat Vacansoleil is overgenomen, kunnen oude vouchers of kortingsbonnen niet meer geactiveerd worden. Je mag altijd contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen we kijken of er mogelijkheden zijn om jouw tegoed om te zetten in een nieuwe kortingsvoucher die wel geldig is. We hopen dat je begrijpt dat we hier nog geen toezeggingen over kunnen doen.
 
Maeva gelooft sterk in de toekomst van het merk Vacansoleil. Bovendien sluit het bedrijfsconcept van Maeva uitstekend aan bij de activiteiten van Vacansoleil. Of zoals directeur Nicolas Beaurain van Maeva zegt: “Vacansoleil is een goed en sterk merk met ruim 50 jaar ervaring op de Europese kampeermarkt. Wij zijn heel blij zijn om dit merk te behouden en het een nieuwe toekomst te geven. Niet alleen in Nederland, maar ook in andere Europese landen. Daar gaan we de komende maanden hard aan werken."
Vacansoleil behoort inmiddels al enkele maanden tot de grote Maeva-familie! Weet dat er voor jou niets verandert, afgezien van nieuwe bestemmingen en nieuwe campings in heel Europa.
Waar wordt samengewerkt, beginnen nieuwe avonturen! We zijn verheugd aan te kondigen dat Vacansoleil is overgenomen door Maeva. Om jou meer dan ooit van onvergetelijke campingvakanties te laten genieten, hebben we onze krachten gebundeld. Onze missie blijft hetzelfde: jou en je naasten de zonnigste tijd van het jaar bezorgen, op de camping van jouw dromen. Dat doen we onder dezelfde vertrouwde naam: Vacansoleil!

Ken je Maeva al? Maeva is een gerenommeerd vakantiebedrijf uit Frankrijk en lid van de Pierre & Vacances CenterParcs-groep. Onze samenwerking opent nieuwe deuren en biedt ons extra mogelijkheden om jou nog beter van dienst te zijn. Alles wat je van Vacansoleil verwacht, blijft verder zoals het is: ons gevarieerde aanbod, de aantrekkelijke prijzen, de vakantiekriebels!

Wat absoluut ongewijzigd blijft is het plezier waarmee we met jouw vakantiewensen aan de slag gaan. Sterker nog, het wordt leuker en spannender. Zo profiteer je nu van nóg meer keuze en inspiratie voor nieuwe ervaringen. Struin gerust alvast door ons groeiende aanbod topcampings en droom alvast weg naar adembenemende plaatsen onder de zon. Jouw favoriete camping zit erbij, net zoals de waterglijbanen waar de kinderen zo gek op zijn!
Bereid je bovendien voor op extra voorpret en keuzegemak. Om het uitkiezen van je vakantie net zo relaxed te maken als je vakantie zelf, gaan we de Vacansoleil-website uitbreiden met slimme zoekfuncties en inspiratie. Binnenkort stappen we over naar de nieuwe website, maar houd je niet in: je kan nu al met een gerust hart boeken voor 2024.

Het jaar waarin Vacansoleil zijn 55ste verjaardag viert, is natuurlijk een bijzonder jaar. Het mooiste cadeau dat we ons kunnen wensen? Dat we in 2024 opnieuw deel mogen uitmaken van jouw vakantieherinneringen. Eén ding is zeker: als specialist in vakantiekriebels halen we alles uit de kast om jou een topvakantie te bezorgen, samen met Maeva.

Dank je wel voor jouw vertrouwen. Op naar jouw droomvakantie!
Jazeker, we zijn weer helemaal terug! Vacansoleil heeft eind 2023 een succesvolle doorstart gemaakt! Het klopt dat ons bedrijf vorig jaar een faillissement heeft aangevraagd, maar de Franse campingspecialist Maeva (van dezelfde eigenaar van Center Parcs) heeft de merknaam Vacansoleil en een deel van de werknemers overgenomen. Kortom, we zijn terug in actie! Vanuit het nieuwe kantoor in Westerhoven kunnen we niet wachten om jou opnieuw te helpen met de leukste campingvakanties.
Nu Maeva en Vacansoleil de handen ineenslaan, ondergaat de website van Vacansoleil een transformatie. Omdat we hard werken aan de nieuwe website zie je op sommige pagina’s misschien nog automatische teksten. Dit is enkel tijdelijk. Binnenkort komt er een compleet vernieuwde website boordevol inspiratie en met makkelijke zoekfuncties. Bovendien heb je meer keuze dan ooit. Tot dat moment kan je al gewoon zorgeloos zoeken en boeken op de huidige website. Binnenkort verwelkomen we je in de nieuwe omgeving!
Ja hoor, natuurlijk kan dat. Ons nieuwe klantenserviceteam is inmiddels bereikbaar en we beantwoorden jouw vragen graag. Wil je meer weten over een camping? Heb je een vraag over Vacansoleil? Aarzel niet en pak je telefoon. We zijn er voor je van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zondag zijn we gesloten. 
Zeker weten! Je kunt met een gerust hart jouw vakantie bij ons boeken. Vacansoleil heeft eind 2023 met Maeva een nieuwe eigenaar gekregen, al blijven we gewoon doorgaan onder de vertrouwde naam Vacansoleil. Omdat we nu deel uitmaken van de Pierre et Vacances-Center Parcs groep hebben we nog meer mogelijkheden om jou de allerbeste vakantie-ervaring te bieden, met dezelfde passie en kwaliteit die je al 55 jaar van ons gewend bent. Laat ons je de allerleukste campingvakantie bezorgen!

Wil je meer weten over de samenwerking van Vacansoleil en Maeva? Kijk dan hier! 
Vacansoleil is in oktober 2023 overgenomen door Maeva, het online reisbureau van de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep. Een win-win situatie, voor Vacansoleil én voor jou als campingliefhebber. Maeva is een gerenommeerde Franse vakantieorganisatie met een grote passie en expertise in campingvakanties. Naast de verhuur van accommodaties en appartementen, biedt Maeva ruim 1300 campings aan op het eigen online platform. Jaarlijks boeken ruim een half miljoen mensen hun vakantie bij Maeva. Nu Vacansoleil en Maeva hun krachten bundelen, profiteer je van een nog ruimer aanbod en meer mogelijkheden voor nieuwe vakantie-ervaringen.

Wil je meer weten over de samenwerking van Vacansoleil en Maeva? Kijk dan hier! 
Maeva is het online reisbureau van de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep en sinds oktober 2023 de nieuwe eigenaar van Vacansoleil. Maeva is een vakantie-pionier en biedt een breed scala aan accommodaties, waaronder 1300 campings, op één platform aan. Jaarlijks boeken ruim een half miljoen mensen hun vakantie bij Maeva. Zo heeft Maeva eigen maeva campings, goed voor meer dan  60% van de reserveringen in het zomerseizoen. Via het boekingsplatform worden jaarlijks 140.000 reserveringen bij Maeva gemaakt. Daarnaast zet Maeva zet zich in voor de ecologische transitie van de vakantieverhuursector. In 2017 lanceerde Maeva het franchiseprogramma ‘campings maeva’, waarbij inmiddels 44 campings zijn aangesloten.

Wil je meer weten over de samenwerking van Vacansoleil en Maeva? Kijk dan hier! 
Voor jou als campingliefhebber blijft alles grotendeels bij het oude. Het uitgebreide aanbod van topcampings tegen aantrekkelijke prijzen, ondersteund door onze vertrouwde service, dat blijft zoals je dat van ons gewend bent. Bovendien werken we momenteel hard aan een nieuwe website, waardoor het boeken van je vakantie nog gemakkelijker wordt. Verwacht upgrades zoals slimme zoekfuncties en een uitbreiding van ons campingaanbod in de nabije toekomst. We kijken ernaar uit om jouw vakantie-ervaring nog beter te maken.
Omdat we het belangrijk vinden dat je met een gerust hart je vakantie boekt, profiteer je als Vacansoleil-klant van de garantie van de Franse tegenhanger van de SGR: de APST (Association Professionnelle de Solidarité du Tourisme). Je geld is veilig, ook al woon je in Nederland.

Door administratieve redenen is Vacansoleil op dit moment (nog) niet aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Om lid te zijn van SGR, moeten Vacansoleil in Nederland gevestigd zijn. Omdat Vacansoleil sinds eind 2023 deel uitmaakt van de Pierre et Vacances-Center Parcs groep, en aangestuurd wordt door touroperator maeva-La France du Nord au Sud, is Vacansoleil deels in Nederland en deels in Frankrijk gevestigd. We streven ernaar om ons snel weer aan te kunnen sluiten bij de SGR. Tot dat moment profiteer je dus van de dekking van de APST.
APST staat voor Association Professionnelle de Solidarité du Tourisme. Dit is de Franse beroepsvereniging voor solidariteit in het toerisme. Deze gerenommeerde organisatie biedt financiële garantie en ondersteuning als een reisorganisatie in problemen komt. Als de reisorganisatie waar je hebt geboekt de reis niet meer kan uitvoeren, zorgt de APST ervoor dat je dezelfde reis via een andere aangesloten reisorganisatie kunt maken. Zij nemen de vakantie dan over. Als dat niet lukt, zorgt de APST dat je je geld terugkrijgt. Kijk hier voor meer informatie.
We vinden het belangrijk dat je met een gerust en zeker gevoel je vakantie kan boeken. Omdat Vacansoleil sinds 2023 deel uitmaakt de Pierre et Vacances-Center Parcs groep uit Frankrijk (en aangestuurd wordt door online touropeartor maeva-La France du Nord au Sud), profiteer je automatisch van de dekking van de APST als je bij ons een boeking maakt. Het maakt niet uit dat dit een Franse organisatie is.