Mijn account
Ma t/m vrij 9.00 - 19.00
Zaterdag: 10.00 - 18:00
Zondag: gesloten









Heb je een vraag?

Veel Gestelde Vragen
Mijn verblijf
Betaling
Beheer mijn reservering
Annulering
Navigeer door de site
Over Vacansoleil & Maeva
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Hoe krijg ik toegang tot mijn account bij Vacansoleil?
Heel eenvoudig: je kan inloggen op de homepage van onze website. Ga naar Mijn Vacansoleil en voer je e-mailadres en het achtwoord in dat je hebt aangemaakt bij de activering van je account. Dat is alles. Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Vakantieplannen kunnen veranderen, dat snappen we. Daarom kan je je boeking vaak nog wijzigen. Je kan een wijzigingsverzoek indienen door in te loggen in je Mijn Vacansoleil account. Ga naar  'Je verblijf wijzigen of annuleren' om je verzoek door te geven.

Je reservering kan worden gewijzigd op basis van beschikbaarheid. Voor een wijziging van de verblijfsdatum, bestemming of type accommodatie betaal je €40,00 wijzigingskosten. Als jouw wijziging annuleringskosten van de camping met zich meebrengt, kunnen deze kosten aan jou doorberekend worden.
Welke documenten worden er bij aankomst gevraagd?
Om jou zo snel mogelijk van je verblijf te laten genieten, houden we het inchecken zo simpel mogelijk ;).

Bij de receptie dien je alleen je verblijfsvoucher te laten zien. In dit document staat alle benodigde info over je verblijf. Denk aan de contactgegevens van de camping, de aankomst- en vertrektijden en alles wat je moet weten over je accommodatie en bestemming.

Je kan je verblijfsvoucher downloaden via Mijn Vacansoleil, enkele dagen nadat je de totale reissom hebt voldaan. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat.

Lukt het niet om je verblijfsvoucher te downloaden? Neem even contact op met onze campingexperts op telefoonnummer 010-7982568. We helpen je graag verder. We zijn er van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 uur, op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.
 
Hoe kan ik mijn vakantie betalen?
We bieden je verschillende veilige betaalmethoden. Via iDEAL kan je online betalen in je eigen vertrouwde bankomgeving. Het is ook mogelijk om af te rekenen met je creditcard of via PayPal. Als je liever via een bankoverschrijving wil betalen, kan dat ook. Je kiest dus altijd zelf hoe je betaalt. Heb je een kortingscode of actiecode? Dan kan je deze invullen bij het afrekenen. Je korting wordt direct in mindering gebracht.
Ik heb een kortingscode of actiecode. Hoe kan ik deze inwisselen?
Leuk dat je een actiecode hebt! Deze kan je heel eenvoudig online inwisselen. Als je een vakantie boekt op onze website, kan je je actiecode invoeren bij het afronden van je boeking. De korting wordt meteen verrekend, zo makkelijk gaat het. Sommige actiecodes kan je alleen telefonisch bij onze klantenservice verzilveren. Mocht dat voor jouw code gelden, dan staat in dat in de actievoorwaarden vermeld.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Behoefte aan het advies van een campingexpert? Aarzel niet, pak je telefoon en bel onze klantenservice! We zijn er voor je van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zondag zijn we gesloten.
Wat zijn de aankomsttijden?
Welke documenten worden er bij aankomst gevraagd?
Welke documenten worden er bij aankomst gevraagd?
Om jou zo snel mogelijk van je verblijf te laten genieten, houden we het inchecken zo simpel mogelijk ;).

Bij de receptie dien je alleen je verblijfsvoucher te laten zien. In dit document staat alle benodigde info over je verblijf. Denk aan de contactgegevens van de camping, de aankomst- en vertrektijden en alles wat je moet weten over je accommodatie en bestemming.

Je kan je verblijfsvoucher downloaden via Mijn Vacansoleil, enkele dagen nadat je de totale reissom hebt voldaan. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat.

Lukt het niet om je verblijfsvoucher te downloaden? Neem even contact  op met onze campingexperts op telefoonnummer 010-7982568. We helpen je graag verder. We zijn er van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 uur, op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.
Ik wil graag een kinderbedje of bedlinnen bestellen
Geen probleem, we maken je verblijf met veel plezier zo comfortabel mogelijk. Wanneer een kinderbedje en/of andere extra’s (kinderstoel, televisie, barbecue, bedlinnen, etc.) niet standaard bij het interieur horen, kan je ze vaak gewoon bijboeken. De mogelijkheid hiertoe verschilt per camping en/of accommodatietype.

Geef zo snel mogelijk door wat je wil bijboeken. Soms kan je dit online aangeven wanneer je een boeking maakt. Heb je die optie niet? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 010-7982568. Wij zorgen dan dat je wens bij de juiste persoon van de camping terecht komt. Je kan ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 uur, op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.
Heb je je verblijfsvoucher al? Dan kan je ook zelf contact opnemen met de camping om je wensen door te geven. Je vindt de contactgegevens van de camping op je verblijfsvoucher.
Wanneer ontvang ik mijn verblijfsvoucher?
Ha, zo te zien ga je binnenkort op vakantie? Leuk! Je kan je verblijfsvoucher downloaden in je Mijn Vacansoleil account. Let op: dit kan pas enkele dagen nadat de totale reissom van je boeking is voldaan. Je ontvangt sowieso een e-mail van ons wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat. Download of print je verblijfsvoucher, je hebt deze nodig bij aankomst op de camping.
Ik wil graag een accommodatie met uitzicht.
Van uitkijken naar je vakantie word je gelukkig. Van uitkijken op de zee of de bergen word je nog gelukkiger!

Heb je een voorkeur? Noteer je wens in de daarvoor bestemde ruimte wanneer je online je boeking maakt. Lukt het niet om je voorkeur door te geven? Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 010-7982568. We zijn er van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 uur, op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.

Houd er rekening mee dat de camping niet alle voorkeuren kan inwilligen. Dit is afhankelijk van diverse factoren, zoals de locatie van de accommodaties. Een preferentie is daarom geen garantie, maar we doen altijd ons best.
Kan ik online inchecken?
Dat verschilt per camping. Op steeds meer campings en bij de huuraccommodaties van “maeva home” hoef je niet eerst naar de receptie om je sleutels op te halen of de toeristenbelasting te voldoen. Met de 100% online pre-check-in kun je deze formaliteiten vooraf online regelen. Ook voor het uitchecken hoef je dan niet langs de receptie.
Waar vind ik het adres van de geboekte camping?
Op je verblijfsvoucher. Hierin vind je alle gegevens over je verblijf. Zoals de contactgegevens van de camping, de aankomst- en vertrekktijden en belangrijke informatie over je accommodatie en vakantiebestemming.
Je kan je verblijfsvoucher downloaden via Mijn Vacansoleil, enkele dagen nadat je de totale reissom van je boeking hebt voldaan. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je verblijfsvoucher klaarstaat.
Mag mijn huisdier mee op vakantie?
Jouw kleine metgezel heeft ook recht op vakantie! Op de campingpagina op de website zie je of er huisdieren zijn toegestaan in je accommodatie.

Bij veel campings is je trouwe viervoeter van harte welkom. Sorry voor Hompie de hamster, de enige dieren die zijn toegestaan zijn honden en katten (behalve de gevaarlijkere exemplaren die altijd aangelijnd moeten zijn.)
Omdat een grondige schoonmaakbeurt om bijvoorbeeld haren te verwijderen noodzakelijk is, brengen de meeste campings een huisdierentoeslag in rekening. Vaak geldt er een maximum van één huisdier per accommodatie. In sommige gevallen is een actueel vaccinatieboekje verplicht.

Let op: Rex mag niet alleen in de stacaravan of huurtent verblijven. Je bent burgerlijk verantwoordelijk en dient je huisdier gedurende je gehele verblijf te vergezellen. Vergeet niet om bij het boeken door te geven dat je jouw huisdier meeneemt. Dan is de camping van tevoren op de hoogte.
Wat zijn de aankomsttijden?
Meestal is de aankomst tussen 17.00 en 19.00 uur, zodat de teams ter plaatse de tijd hebben om jouw accommodatie tiptop in orde te maken na het vertrek van de vorige vakantiegangers.
In geval van late aankomst of op een andere dag dan zaterdag, kun je een paar dagen van tevoren contact opnemen met de camping. Je vindt de contactgegeven op je voucher.
Is linnengoed bij de prijs inbegrepen?
Dat hangt af van de accommodatie die je hebt geboekt. Je vindt deze informatie in de beschrijving van je accommodatie. Ga op de homepage naar Mijn Vacansoleil en kijk bij ´Meer informatie´. Als de huur van linnengoed optioneel is, kan je het zelf meenemen of tegen betaling bijboeken.
Ik verwacht later aan te komen dan de aangegeven inchecktijd.
Op jouw verblijfsvoucher vind je de tijden waarop de receptie geopend is, evenals het telefoonnummer van de camping. Wij raden je aan om aan de camping door te geven wanneer je denkt te arriveren. Zo kunnen de medewerkers ervoor zorgen dat je toch de sleutels van je accommodatie krijgt.
Moet ik ter plaatse nog wat betalen?
Op de meeste campings dien je lokale toeristenbelasting en/of een milieubijdrage te voldoen. Dit bedrag varieert van €0,20 euro tot €2,00 euro per persoon per nacht (onder voorbehoud van wijzigingen). Meestal dien je het bedrag bij aankomst te voldoen. Op sommige campings hoeven kinderen geen toeristenbelasting te betalen.

Soms moet je bij aankomst een borgsom voor je accommodatie voldoen. Het bedrag staat op je verblijfsvoucher. Na afloop krijg je dit bedrag terug, mits je de accommodatie in goede staat achterlaat.
Kosten voor het verbruik van gas, water, elektriciteit zijn meestal inbegrepen. Als deze apart berekend worden, dan staat dit vermeld op je voucher.

Dat is alles! Geniet van je verblijf!
Moet ik ter plaatse nog wat betalen?
Op de meeste campings dien je lokale toeristenbelasting en/of een milieubijdrage te voldoen. Dit bedrag varieert van €0,20 euro tot €2,00 euro per persoon per nacht (onder voorbehoud van wijzigingen). Meestal dien je het bedrag bij aankomst te voldoen. Op sommige campings hoeven kinderen geen toeristenbelasting te betalen.

Soms moet je bij aankomst een borgsom voor je accommodatie voldoen. Het bedrag staat op je verblijfsvoucher. Na afloop krijg je dit bedrag terug, mits je de accommodatie in goede staat achterlaat.
Kosten voor het verbruik van gas, water, elektriciteit zijn meestal inbegrepen. Als deze apart berekend worden, dan staat dit vermeld op je voucher.

Dat is alles! Geniet van je verblijf!
Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?
Wanneer je een boeking maakt, vragen we je om een aanbetaling van 30% van de reissom. Deze dien je direct te voldoen. Het restantbedrag hoef je pas uiterlijk 30 dagen voor de geboekte aankomstdag te betalen. Je kan er ook voor kiezen om het bedrag in één keer of in meerdere termijnen te voldoen. Wanneer je boekt binnen 30 dagen voor vertrek vragen we je om de gehele reissom in één keer te voldoen.
Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
De aanbetaling bedraagt 30% van de reissom. Hierbij komen onze reserveringskosten. De hoogte van je reserveringskosten zijn afhankelijk van het totale bedrag. Deze kosten variëren van minimaal €10 tot maximaal €50 euro per boeking. Er komt €18 extra bij wanneer je betaalt via een bankoverdracht of cheque.
Welke verplichte bijkomende kosten zijn er?
Er zijn een paar verplichte kosten, maar daardoor kan je met een gerust gevoel van je vakantie genieten. Naast de reserveringskosten dien je op je vakantiebestemming soms een milieubijdrage of toeristenbelasting te voldoen. Soms is de huur van bedlinnen verplicht. Heen zorgen, je ziet alle kosten vooraf in het boekingsoverzicht. Zo weet je precies hoe het zit.
Ik heb een kortingscode of actiecode. Hoe kan ik deze inwisselen?
Leuk dat je een actiecode hebt! Deze kan je heel eenvoudig online inwisselen. Als je een vakantie boekt op onze website, kan je je actiecode invoeren bij het afronden van je boeking. De korting wordt meteen verrekend. Zo makkelijk gaat het. Sommige actiecodes kan je alleen telefonisch bij ons customer service center verzilveren. Mocht dat voor jouw code gelden, dan staat in dat in de actievoorwaarden vermeld.
Hoe kan ik mijn vakantie betalen?
We bieden je verschillende veilige betaalmethoden. Via iDEAL kan je online betalen in je eigen vertrouwde bankomgeving. Het is ook mogelijk om af te rekenen met je creditcard of via PayPal. Als je liever via een bankoverschrijving wil betalen, kan dat ook. Je kiest dus altijd zelf hoe je betaalt. Heb je een kortingscode of actiecode? Dan kan je deze invullen bij het afrekenen. Je korting wordt direct in mindering gebracht.
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Hoe krijg ik toegang tot mijn account bij Vacansoleil?
Waar kan ik mijn boeking bekijken?
Om je boeking te bekijken, log je eenvoudig in op je MijnVacansoleil account. Klik hiervoor op het icoontje rechtsboven op de homepage van onze website. Met je inloggegevens en wachtwoord kan je hier jouw boeking bekijken, extra’s bijboeken, betalingen regelen, je factuur en verblijfsvoucher downloaden en nog veel meer. In een paar klikken geregeld.
Kan ik een optie krijgen op een camping?
Geweldig, je heb je oog laten vallen op één van onze campings? Hoewel we snappen dat je soms wat tijd nodig hebt om te beslissen, is het helaas niet mogelijk om een optie te nemen. Als je zeker wil zijn van je eerste keuze, raden we je aan om meteen te boeken. Wees gerust, het is meestal mogelijk om je vakantie later nog te wijzigen of gratis te annuleren tot een bepaalde datum voor aankomst.
Help! Het lukt niet om mijn vakantie online te boeken, wat nu?
Haal diep adem, tel tot tien en bel onze campingexperts. Zij kennen de bestemmingen goed en helpen je graag verder. Je kan ons bereiken op telefoonnummer 010-7982568. We staan voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 uur, op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur en op zondag van 10.00 tot 17.00 uur.
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Vakantieplannen kunnen veranderen, dat snappen we. Daarom kan je je boeking vaak nog wijzigen. Je kan een wijzigingsverzoek indienen door in te loggen in je Mijn Vacansoleil account. Ga naar  'Je verblijf wijzigen of annuleren' om je verzoek door te geven.

Je reservering kan worden gewijzigd op basis van beschikbaarheid. Voor een wijziging van de verblijfsdatum, bestemming of type accommodatie betaal je €40,00 wijzigingskosten. Als jouw wijziging annuleringskosten van de camping met zich meebrengt, kunnen deze kosten aan jou doorberekend worden.
Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Om je boeking te annuleren of om de annuleringsvoorwaarden te bekijken, log je eenvoudig in op je Mijn Vacansoleil account. Klik in het menu ‘Mijn komende vakanties’ en vervolgens op ‘Mijn verblijf annuleren’. Houd er rekening mee dat je jouw boeking niet telefonisch kan annuleren.
Ik wil mijn prijsopgave graag omzetten in een definitieve boeking.
Hey, wat leuk dat jullie hebben gekozen voor Vacansoleil. Wij kijken alvast naar je uit! Om je boeking definitief te maken, dien je eenvoudigweg de aanbetaling te voldoen.. Minder dan een maand voor aankomst dien je het volledige bedrag in één keer te betalen. Dat is alles.
Is mijn reservering definitief zodra de betaling op de website is gedaan?
Na ontvangst van je betaling wordt de reservering van de gekozen accommodatie doorgegeven aan je camping. De camping stuurt ons zo spoedig mogelijk een bevestiging van de gereserveerde accommodatie.

Mocht het voorkomen dat jouw accommodatie in de tussentijd niet meer beschikbaar is, annuleren wij jouw boeking en kijken we graag met jou naar een passend alternatief. Uiteraard ontvang je het betaalde bedrag meteen terug als je geen nieuwe accommodatie uitkiest.
Hoe krijg ik toegang tot mijn account bij Vacansoleil?
Heel eenvoudig: je kan inloggen op de homepage van onze website. Ga naar Mijn Vacansoleil en voer je e-mailadres en het achtwoord in dat je hebt aangemaakt bij de activering van je account. Dat is alles. Weet je jouw wachtwoord niet meer? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Waarom worden mijn contactgegevens gevraagd?
Om je contact met je op te kunnen nemen, vragen we jouw naam, adres, telefoonnummer en emailadres aan ons door te geven. Jouw gegevens worden in geen geval met derden gedeeld.
Tot wanneer kan ik gratis annuleren?
Dat verschilt per verblijf. Als je kiest voor onze gratis annuleringsgarantie, kan je tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren. We bieden je deze optie bij de meeste bestemmingen, al zijn er enkele uitzonderingen. Log in op je Mijn Vacansoleil account om de annuleringsvoorwaarden van jouw verblijf te bekijken.
Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Om je boeking te annuleren of om de annuleringsvoorwaarden te bekijken, log je eenvoudig in op je Mijn Vacansoleil account. Klik in het menu ‘Mijn komende vakanties’ en vervolgens op ‘Mijn verblijf annuleren’. Houd er rekening mee dat je jouw boeking niet telefonisch kan annuleren.
Ik heb al geboekt, maar ik wil me graag abonneren op de annuleringsgarantie, is dit mogelijk?
Bedankt voor je boeking :)
Alleen op het moment wanneer je je boeking maakt, kan je kiezen voor de gratis annuleringsgarantie. Er kan niet met terugwerkende kracht van deze service gebruik worden gemaakt.
Hoe kan ik mijn prijsopgave annuleren?
Dat is niet nodig. Een prijsopgave is geen boeking, en hoef je niet te annuleren. Je hoeft dus niets te betalen. Wil je dat we je helpen met het uitzoeken van een andere leuke vakantie? Dan doen we dat natuurlijk graag!
Tot wanneer kan ik gratis annuleren?
Dat verschilt per verblijf. Als je kiest voor onze gratis annuleringsgarantie, kan je tot 30 dagen voor de geboekte aankomstdatum zonder kosten annuleren. We bieden je deze optie bij de meeste bestemmingen, al zijn er enkele uitzonderingen. Log in op je Mijn Vacansoleil account om de annuleringsvoorwaarden van jouw verblijf te bekijken.
Ik kan de camping van mijn keuze niet boeken.
Dat is jammer, maar misschien kunnen we je helpen. Heb je een verblijfsperiode geselecteerd en kan je jouw favoriete camping niet vinden? Dan is er op de gekozen datums mogelijk onvoldoende beschikbaarheid voor het aantal personen. Mogelijk zijn er wel andere accommodaties of periodes beschikbaar. Stel je zoekcriteria opnieuw in om het opnieuw te proberen. Succes!
De accommodatie verschijnt, maar als ik op boeken klik is reserveren niet meer mogelijk.
Ha, er zijn vast meerdere personen die voor deze accommodatie zijn gevallen! Deze melding zie je wanneer er geen beschikbaarheid meer is, maar pas zo recent (enkele minuten) dat dit nog niet is verwerkt in het getoonde beschikbaarheidsoverzicht. Onze excuses hiervoor. Maar geen paniek, we hebben nog genoeg andere leuke accommodaties voor je!
Hoe werkt de zoekmachine?
Jij bent de baas! Jij geeft in wat je zoekt, wij tonen welke campings en accommodaties aan je wensen voldoen.

We tonen alleen het aanbod wat overeenkomt met wat je hebt ingevoerd. Hoe meer zoekcriteria je invult, hoe gerichter de selectie. Maar houd er rekening mee dat je dan niet alle campings te zien krijgt. En laat je zo net die ene droomcamping over het hoofd zien… Wij raden je aan om eerst het zoekcriterium te kiezen wat voor jou het allerbelangrijkst is (bijvoorbeeld de prijs, locatie, datum). Vervolgens kan je altijd nog filteren op andere criteria. Zo sluit je geen toffe campings uit die perfect voor je zouden kunnen zijn.
Is de site toegankelijk in andere talen?
Natuurlijk !
Niets is eenvoudiger om de taal te veranderen. Ga naar de onderkant van de pagina naast de wettelijke vermeldingen en ontdek de site in het Frans, Engels, Spaans en Nederlands!
De website ziet er anders uit. Hoe komt dit?
 
Nu Maeva en Vacansoleil de handen ineenslaan, ondergaat de website van Vacansoleil een transformatie. Omdat we hard werken aan de nieuwe website zie je op sommige pagina’s misschien nog automatische teksten. Dit is enkel tijdelijk. Binnenkort komt er een compleet vernieuwde website boordevol inspiratie en met makkelijke zoekfuncties. Bovendien heb je meer keuze dan ooit. Tot dat moment kan je al gewoon zorgeloos zoeken en boeken op de huidige website. Binnenkort verwelkomen we je in de nieuwe omgeving!
Vacansoleil is overgenomen. Kan ik nog steeds mijn vakantie bij jullie boeken?
Zeker weten! Je kunt nog steeds met een gerust hart jouw campingvakantie bij ons boeken. Vacansoleil heeft een nieuwe eigenaar gekregen in de vorm van Maeva, maar we blijven gewoon doorgaan onder de vertrouwde naam Vacansoleil. Door deze nieuwe ontwikkeling kunnen we onze mogelijkheden uitbreiden om jou de allerbeste vakantie-ervaring te bieden, met dezelfde passie en kwaliteit die je al 55 jaar van ons gewend bent. Dus, in 2024 staan we nog steeds klaar om jouw vakantiewensen te vervullen. Boek met een gerust hart en laat ons je de allerleukste campingvakantie bezorgen!

Wil je meer weten over de samenwerking van Vacansoleil en Maeva? Kijk dan hier! 
Wat verandert er nu Vacansoleil is overgenomen?
Voor jou als campingliefhebber blijft alles grotendeels bij het oude. Het uitgebreide aanbod van topcampings tegen aantrekkelijke prijzen, ondersteund door onze vertrouwde service, dat blijft zoals je dat van ons gewend bent. Bovendien werken we momenteel hard aan een nieuwe website, waardoor het boeken van je vakantie nog gemakkelijker wordt. Verwacht upgrades zoals slimme zoekfuncties en een uitbreiding van ons campingaanbod in de nabije toekomst. We kijken ernaar uit om jouw vakantie-ervaring nog beter te maken.
Ik heb nog een oude vakantiecheque of kortingscode van Vacansoleil (uitgegeven voor 2024). Kan ik deze nog gebruiken?
Nee, dat gaat jammer genoeg niet. Omdat Vacansoleil is overgenomen, kunnen oude vouchers of kortingsbonnen niet meer geactiveerd worden. Je mag altijd contact opnemen met onze klantenservice. Dan kunnen we kijken of er mogelijkheden zijn om jouw tegoed om te zetten in een nieuwe kortingsvoucher die wel geldig is. We hopen dat je begrijpt dat we hier nog geen toezeggingen over kunnen doen.
Bestaat Vacansoleil nog steeds?
Jazeker, we zijn weer helemaal terug! Vacansoleil heeft eind 2023 een succesvolle doorstart gemaakt! Het klopt dat ons bedrijf vorig jaar een faillissement heeft aangevraagd, maar de Franse campingspecialist Maeva (van dezelfde eigenaar van Center Parcs) heeft de merknaam Vacansoleil en een deel van de werknemers overgenomen. Kortom, we zijn terug in actie! Vanuit het nieuwe kantoor in Westerhoven kunnen we niet wachten om jou opnieuw te helpen met de leukste campingvakanties.
Wie heeft Vacansoleil overgenomen?
Vacansoleil is in oktober 2023 overgenomen door Maeva, het online reisbureau van de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep. Een win-win situatie, voor Vacansoleil én voor jou als campingliefhebber. Maeva is een gerenommeerde Franse vakantieorganisatie met een grote passie en expertise in campingvakanties. Naast de verhuur van accommodaties en appartementen, biedt Maeva ruim 1300 campings aan op het eigen online platform. Jaarlijks boeken ruim een half miljoen mensen hun vakantie bij Maeva. Nu Vacansoleil en Maeva hun krachten bundelen, profiteer je van een nog ruimer aanbod en meer mogelijkheden voor nieuwe vakantie-ervaringen.

Wil je meer weten over de samenwerking van Vacansoleil en Maeva? Kijk dan hier! 
Wie is Maeva?
Maeva is het online reisbureau van de Pierre & Vacances-Center Parcs Groep en sinds oktober 2023 de nieuwe eigenaar van Vacansoleil. Maeva is een vakantie-pionier en biedt een breed scala aan accommodaties, waaronder 1300 campings, op één platform aan. Jaarlijks boeken ruim een half miljoen mensen hun vakantie bij Maeva. Zo heeft Maeva eigen maeva campings, goed voor meer dan  60% van de reserveringen in het zomerseizoen. Via het boekingsplatform worden jaarlijks 140.000 reserveringen bij Maeva gemaakt. Daarnaast zet Maeva zet zich in voor de ecologische transitie van de vakantieverhuursector. In 2017 lanceerde Maeva het franchiseprogramma ‘campings maeva’, waarbij inmiddels 44 campings zijn aangesloten.

Wil je meer weten over de samenwerking van Vacansoleil en Maeva? Kijk dan hier! 
Wat betekent de situatie voor Vacansoleil na de overname door Maeva?
Vacansoleil behoort inmiddels al enkele maanden tot de grote Maeva-familie! Weet dat er voor jou niets verandert, afgezien van nieuwe bestemmingen en nieuwe campings in heel Europa.
Waar wordt samengewerkt, beginnen nieuwe avonturen! We zijn verheugd aan te kondigen dat Vacansoleil is overgenomen door Maeva. Om jou meer dan ooit van onvergetelijke campingvakanties te laten genieten, hebben we onze krachten gebundeld. Onze missie blijft hetzelfde: jou en je naasten de zonnigste tijd van het jaar bezorgen, op de camping van jouw dromen. Dat doen we onder dezelfde vertrouwde naam: Vacansoleil!

Ken je Maeva al? Maeva is een gerenommeerd vakantiebedrijf uit Frankrijk en lid van de Pierre & Vacances CenterParcs-groep. Onze samenwerking opent nieuwe deuren en biedt ons extra mogelijkheden om jou nog beter van dienst te zijn. Alles wat je van Vacansoleil verwacht, blijft verder zoals het is: ons gevarieerde aanbod, de aantrekkelijke prijzen, de vakantiekriebels!

Wat absoluut ongewijzigd blijft is het plezier waarmee we met jouw vakantiewensen aan de slag gaan. Sterker nog, het wordt leuker en spannender. Zo profiteer je nu van nóg meer keuze en inspiratie voor nieuwe ervaringen. Struin gerust alvast door ons groeiende aanbod topcampings en droom alvast weg naar adembenemende plaatsen onder de zon. Jouw favoriete camping zit erbij, net zoals de waterglijbanen waar de kinderen zo gek op zijn!
Bereid je bovendien voor op extra voorpret en keuzegemak. Om het uitkiezen van je vakantie net zo relaxed te maken als je vakantie zelf, gaan we de Vacansoleil-website uitbreiden met slimme zoekfuncties en inspiratie. Binnenkort stappen we over naar de nieuwe website, maar houd je niet in: je kan nu al met een gerust hart boeken voor 2024.

Het jaar waarin Vacansoleil zijn 55ste verjaardag viert, is natuurlijk een bijzonder jaar. Het mooiste cadeau dat we ons kunnen wensen? Dat we in 2024 opnieuw deel mogen uitmaken van jouw vakantieherinneringen. Eén ding is zeker: als specialist in vakantiekriebels halen we alles uit de kast om jou een topvakantie te bezorgen, samen met Maeva.

Dank je wel voor jouw vertrouwen. Op naar jouw droomvakantie!
Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Ja hoor, natuurlijk kan dat. Ons nieuwe klantenserviceteam is inmiddels bereikbaar en we beantwoorden jouw vragen graag. Wil je meer weten over een camping? Heb je een vraag over Vacansoleil? Aarzel niet en pak je telefoon. We zijn er voor je van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur. Op zondag zijn we gesloten.